Третій Рим

Матеріал з Файна Меморії

Перейти до: навігація, пошук
Москва - Третий Рим, а четвертому - не бывати!

— приписують Філотею, ігумену Псковського Єлеазарського монастиря, а там - хто зна?

Fofydja 02.jpeg

Фофудья!
Ісконно ґоворю вам! Фофудья!


Зверху і знизу

Зміст

[ред.] В українській Вікіпедії

«Третій Рим» — релігійно-політична доктринальна міфологія (міф, міфологема) 16 — 17 ст., яка мала за ціль підкріпити легітимність претензій Москви на «Візантійську спадщину».

Московське царство за нею ставало спадкоємцем двох іст. Римів — Старого й Нового (Візантії): коли перший Рим упав під навалою германців (476), а Візантія була завойована турками — мусульманами (1453), їхня роль, на думку московських державників повинна була перейти до Москви — «Третього Риму», як останньої підпори православного християнства на землі. «Два убо Рима падоша, а третій стоит, а четвертому не быти» — цю формулу розвинув у своїх «посланіях» до В. кн. Івана III Васильовича (1504—1505), і В. кн. Василія Івановича (1510—1511) «старець» ігумен Псковського Єлеазарського монастиря, Філотей (Філофей)


[ред.] Ісконность і канонічность ідєї

(Звичайно, переклад)

«Російська Імперія, в плані релігійно-містичному, усвідомлювала себе як продовження Римської і Візантійської Імперій, як Третій Рим [1]. Всупереч часто лунаючим твердженням, що "знаменитий лист псковського ченця Філофея, написаний Василю III в перших роках XVI століття був швидше апокаліпсичним, чим політичним", ідея Третього Риму - це цілком відчутна політична реальність, що признавалася не лише в Росії, але і у всьому православному світі. Інакше навряд чи б були можливі випадки на кшталт того що стався із старцем Афона Іларионом Грузинським.

"Під час Кримської війни, після висадки турецьких для англо-франко військ на російській території, Вселенський Патріарх, видав указ про те, щоб усі монастирі на горі Афон молилися за перемогу турецьких військ в цій війні. Почувши це, грузинський старець, брат Іларіон, сказав про Патріарха: "Він не християнин".

А коли він почув, що ченці Григорївського монастиря виконали розпорядження Патріарха, то сказав: "Ви позбулися благодаті Святого Хрещення і позбавили ваш монастир Божої благодаті".

Коли ж настоятель прийшов до старця, щоб покаятися, той сказав йому: "Як ти посмів нещасний, поставити Магомета вище за Христа! Бог і Батько нашого Господа Ісуса Христа говорить Своєму Синові:

"Сиди праворуч Мене, доки покладу ворогів Твоїх в підніжжя ніг Твоїх" (Пс. 109.1), а ти просиш Його покласти Його сина в підніжжя Його ворогів"!»". - отака історія розповідається нам не лише на ісконно-православном сайтє, але й попами не лише РПЦ, а й УПЦмп у всіх їх храмах нашим землякам.

[ред.] Сенс ідеї у варіянті "як є"

Цій ідеї характерні наступні постулати:

Очима адекватних карикатуристів Росії

[ред.] Третій Рим і Україна

Навіть у старовинних християнських святинях - Київська, Почаївська Лаври, Собор св. Пантелеймона, що в Феофанії - скрізь, де храм так чи інакше знаходиться "в вєдєнії" монастиря УПЦ-МП - розкажуть Вам, що

18px-Nuvola apps xmag.png
Основна стаття: Московитський діалект/Мовні запозичення

[ред.] А лулзи??

А лулзи в тому, що

[ред.] Ще в інтернетах


[ред.] Примітки

  1. Постає питання: чому саме Рим? Не Берлін, наприклад, в ідеєю Третього Рейху? Справа в тому, що підводиться релігійна основа: на момент народження Ісуса Христа Галілея, Іудея входили в склад саме Римської імперії. "Другий Рим" - то Візантія, а "Третій" - Москва. Нормальні заявки?
Особисті інструменти
Простори назв
Варіанти
Дії
Навігація
Братні проекти
Інструменти