Python

Матеріал з Файна Меморії

Перейти до: навігація, пошук
Python™

Python (Пайтон, Пітон) - інтерпретована мова програмування створена Гвідо Ван Россумом. Дуже зручна, але деякі цим зловживають. [1] Названа на честь британскої скетч-группи "Монті Пайтон".

Зміст

[ред.] Огляд

[ред.] Коментарі

Лише до кінця рядка - "#комент".

[ред.] Імена

Імена процедур та змінних мають починатись з латинської букви і далі можуть містити букви і цифри. НЕ можуть містити пробілів.

[ред.] Форматування коду

Пітон - друга мова у якій використовуються символи табуляції для виділення блоків, а не begin'и і end'и як в поцкалі чи фігурні дужки як в Сі. Багато сюшників, що не осилили такий синтаксис, вийобуються наче це незручно. Брехня! По-перше це зменшує кількість коду(як мінімум на 1 рядок), по-друге символ табуляції набирається на клаві набагато швидше ніж begin'и і end'и, і по-третє ти все одно ідентиш код, то яка різниця? [2]

[ред.] Типи даних

В Пітоні присутні звичайні для мов програмування типи: Int, Str, Bool і т.д., але окрім цього він взяв дещо він функціональних мов програмування(Lisp, Haskell): списки, ассоціативі массиви [3], lambda і т.д. [4]

[ред.] Основні оператори

Умовний оператор if, оператори циклів while і for і т.д. До речі, цикл for одна з сильних сторін Пітона. Він відрізняється від циклів в, наприклад Сі, тим що, замість того ітеруватися поки якась змінна не набуде значення чи функція поверне потрібне значення, ми керуємо ітерованим об'єктом(список і т.д.).

[ред.] if

Оператор if схожий на сюшний, тільки умову не треба брати в дужки:

if x == 'fuck off':
    DoSomething()
else:
    DoSomethingElse()

[ред.] Цикли

While у пітоні звичайний:

while x == 'fuck off':
    doSomeThing()

А от for тут з цукром:

x = ['fuck', 'off']#список - ітерований об'єкт
for i in x:
    print i#виведе всі елементи списку х

[ред.] Математичні, логічні

Оператор Значення
== х дорівнює у
!= х не орівнює у
= присвоїти змінній х значення у
> х більше у
< х менше у
>= х більше або дорівнює у
<= x менше або дорівнює y
is об’єкт х є посиланням на об’єкт у

[ред.] Директиви

Починаючи з Пітон 2.3 на початку сорсу треба вказувати кодування символів:
# -*- coding: utf-8 -*-. Хоча якщо не юзаєш українські чи москальські символі в програмі, це робити не обов'язково.

[ред.] Зрізи

Також, одна з фіч патона — зрізи, які прийшли ще з фортрана. Він працює десь так:

x[звідки:куди:крок]#  x - рядок, список, або set

Це дозволяє отримувати об’єкти, або букви з списків і рядків. Це також дозволяє перевертати списки та рядки, ось так:

x = "Shit!"
print(x[::-1])#виведе "!thiS"

Тобто зріз з кінця рядка, до початку, з кроком -1.

[ред.] Переваги

[ред.] Недоліки


[ред.] Графічні бібліотеки


[ред.] Реалізації

Реалізацій у Пітона достатньо, ось основні:


[ред.] Приклади коду

print"Hello, world!!!"

або

print("Hello, world!")

для Python3k.
def fibo(n):
    if n < 2:
        return n
    else:
        return fibo(n - 1) + fibo(n - 2)


І використання:
fib(5)
5


[ред.] Використання

Використовується достатньо широко: в комп'ютерних іграх [7], прикладних програмах та іншому.

[ред.] Посилання

[ред.] Примітки

  1. Наприклад 1 <= a < 10 and 1 <= b < 20
  2. А якщо не індентиш, ти - школота.
  3. в яких значення знаходиться за ключем(Наприклад: {ключ:'значення'})
  4. А ще рядок Юнікод: u'Значення'.
  5. Це, до речі, теж з функціональних мов.
  6. Хоча Пітон теж можна компілювати. freeze'ом.
  7. Наприклад Civilization.
Отримано з http://ukrmemoria.com/Python
Особисті інструменти
Простори назв
Варіанти
Дії
Навігація
Братні проекти
Інструменти